Pages Navigation Menu

szkolenie na licencję taxi Wrocław

Demontaż kierownicy w BMW E46: Praktyczny poradnik krok po kroku

Demontaż kierownicy w BMW E46: Praktyczny poradnik krok po kroku

Wymontowanie kierownicy w BMW E46: jak to zrobić krok po kroku

Kierownica w samochodzie to nie tylko element, za pomocą którego prowadzimy pojazd, ale także miejsce, gdzie znajdują się elementy sterujące, takie jak przyciski, klakson czy włącznik tempomatu. Czasem trzeba ją jednak wymontować, na przykład w celu wymiany uszkodzonego modułu czy samych przycisków. W tym artykule przedstawimy krok po kroku, jak zdemontować kierownicę w BMW E46.

1. Wyłącz auto

Przed przystąpieniem do demontażu należy upewnić się, że samochód jest całkowicie wyłączony, a kluczyk został wyjęty.

2. Otwórz pokrywę kierownicy

Aby wyjąć kierownicę z samochodu, należy najpierw otworzyć pokrywę, która chroni centralny element kierownicy i moduł airbagu. W tym celu należy użyć specjalistycznych wkrętaków do wciskania klamer mocujących. Pokrywa powinna wtedy się odchylić.

3. Odepnij airbag

Po odkryciu centralnego elementu kierownicy należy odsłonić konektor modułu airbagu. Aby to zrobić, wystarczy delikatnie przesunąć rygiel zabezpieczający i wyjąć wtyczkę. Należy jednak uważać, aby nie uszkodzić kabli.

4. Odskręć śruby mocujące kierownicę

Po odepnięciu airbagu i odsłonięciu centralnego elementu kierownicy można przystąpić do dalszego demontażu. W tym celu należy za pomocą klucza wykręcić śruby mocujące kierownicę. Zazwyczaj są to dwie albo trzy śruby, które znajdują się po wewnętrznej stronie kierownicy.

5. Wyjmij kierownicę z samochodu

Kiedy już odkręcimy śruby, kierownica powinna się odchylić i można ją delikatnie wyjąć z samochodu. Należy jednak uważać, aby nie uszkodzić kabli, które znajdują się na końcu wtyczki kierownicy.

Podsumowanie

Demontaż kierownicy w BMW E46 jest dość prosty, pod warunkiem, że przestrzega się odpowiednich zasad i krok po kroku wykonywuje się kolejne czynności. Wymagane są specjalistyczne narzędzia, takie jak wkrętaki do wciskania klamer mocujących i klucz do śrub. Należy jednak pamiętać, że to zabieg dla zaawansowanych mechaników i wymaga dużo ostrożności.